Tramvaiul aerian Portland, S.U.A.


tramvaiul aerian portland

In 1999, Universitatea din Oregon - Oregon Health & Science University (OHSU) - a identificat zona South Waterfront ca fiind potrivită pentru extinderea campusului universitar, cu condiţia de a exista un mijloc de transport rapid care să facă legătura între campus şi universitate. Prin studiul de fezabilitate realizat, s-a ajuns la concluzia că tramvaiul aerian ar fi cea mai bună soluţie.

Astfel, construcţia tramvaiului aerian a început în august 2005 şi s-a finalizat în luna ianuarie 2007, cu un cost de investiţie total de 57 milioane de dolari.Traseul are două staţii (terminale) şi un singur pilon de susţinere intermediar. Tabelul 2 prezintă caracteristicile tramvaiului aerian din Portland. Tramvaiul face parte din reţeaua publică de transport în comun a oraşului, care include şi troleibuzele, trenurile uşoare şi autobuzele.


Terminalul din partea de jos este localizat în vecinătatea South Waterfront, în apropiere de o staţie de troleibuz care conectează cartierul South Waterfront cu centrul oraşului Portland. Traseul tramvaiului aerian trece pe deasupra a trei şosele importante, o autostradă interstatală şi câteva cartiere. Modalitatea alternativă de a parcurge distanţa este parcurgând cei 3.1 km pe şosea, prin multe intersecţii cu sau fără semafoare (vezi fig.3).

Studiul iniţial făcut de compania de transport public estima traficul tramvaiului aerian la aproximativ 1500 de persoane pe zi, urmând ca acesta să crească până în 2030 la 5500 de persoane pe zi. Estimările iniţiale, însă, au fost depăşite încă din primele luni de funcţionare, ajungându-se după numai 10 luni şi jumătate la 3700 de pasageri pe zi1.


  1. Portland Aerial Tram. Portland Aerial Tram 2007 Annual report. Portland, Oregon, 2007 



Transportul aerian pe cablu - în mediul urban | Teodor Ioan Mârza